21 mei 2019 - Reisverslag uit Crescent City, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu 21 mei 2019 - Reisverslag uit Crescent City, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu

21 mei 2019

Door: Geurtjan

Blijf op de hoogte en volg Geurtjan

21 Mei 2019 | Verenigde Staten, Crescent City

Zo, daar zijn we dan weer.
Vanmorgen om 8:45 vertrokken vanuit Reedsport Om via de Highway 101 richting het zuiden te rijden. Het zou rechtstreeks een afstand zijn van zo'n 260 km naar Crescent City, in Californie, waar het volgende hotel ligt. Maar dat werd iets meer uiteraard, want er viel weer het nodige te bekijken, zoals de echt prachtige kust van zuidelijk Oregon. We hebben nog nooit zo'n mooie kustlijn gezien. Weids uitzicht en woeste Pacific met veel rotspartijen, waar het water op uiteenspat. Helaas nog geen zeehond, of zeerob/ zeeleeuw gezien, maar misschien vonden ze het wel te koud en zien we ze verderop wel. Het was namelijk slechts 15 graden vandaag. Vanmorgen mooi zonnig, maar vanaf een uur of 3 vanmiddag bewolkt en later buien. Dit hotel, Ocean View Inn, is prachtig. We hebben een erg grote kamer met mogelijkheden voor een achtervolging. WJ voor het eerst sinds vele jaren in bad geweest, terwijl ik dit verhaaltje schrijf. Net gegeten bij The Apple Peddler, een echt Amerikaans restaurant met heerlijk eten, Ceasar salad en gebakken lever. Grootse porties ook en heerlijke brownie met fudge toe. Tja, van het eten val je hier niet af, hooguit van het lopen. Verder vandaag een deel gezien van het Redwood National Park, dat verdeeld is over een stuk of drie gedeeltes. Enorme bomen, waarbij je drinken moet meenemen als je er omheen wilt lopen en erg hoog (kaarsrecht), maar heel indrukwekkend. Hopelijk zien we daar morgen meer van in een ander deel van Redwood National Park. Morgen een langere rit van meer dan 400 km.

• 21 Mei 2019 - 03:24

Anneke Rademaker:

Leuk om jullie reis te volgen. Ja alles is daar groot kamers, eten , parken, bedden haha. Dan maar veel bewegen. Veel plezier.

• 21 Mei 2019 - 06:56

Annemieke En Paul :

Niet in wisconsin haha, ik begreep al niet hoe dat kon. Wat klinkt jullie reis fantastisch, ik geniet mee door het lezen en de fotos