28 juni 2019 - Reisverslag uit Dufur, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu 28 juni 2019 - Reisverslag uit Dufur, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu

28 juni 2019

Door: Geurtjan

Blijf op de hoogte en volg Geurtjan

28 Juni 2019 | Verenigde Staten, Dufur

Hier is dan het laatste verslag van onze rondreis. Hierna zijn we nog tot 8 juli bij de familie en komen we 9 juli weer thuis, een beetje moe, maar voldaan. Onze laatste dag onderweg begon met een super goed ontbijt in het Best Western Hotel in Government Camp. Het was redelijk weer, maar toen we nogmaals de Mount Hood opreden, werd het snel minder. Het was droog en de stoeltjeslift werkte, maar het zou weinig zin hebben om naar boven te gaan. Er zou geen uitzicht zijn. Dus naar beneden en via een mooie weg naar de River Columbia Gorge en alle watervallen. De Gorge is prachtig met een indrukwekkend brede rivier. Bij the Bonneville Dam gestopt en rondgekeken bij de dam en de vistrappen. Het leukste daar blijft het om binnen te kijken naar de glazen wanden, waar je de vissen ziet zwemmen en waar de paling-achtige vissen met platte snuiten tegen het raam aan zuigen. Er is in al die jaren niets veranderd, maar het blijft leuk. Daarna naar de watervallen, als Horsetail, Multnomah, Wakheena. Schitterend! Bij een aantal nog een flink stuk gelopen en geklommen om dichterbij te komen. Zeker de Multnomah blijft heel gaaf! met 186 meter hoogte echt indrukwekkend. Daarna nog een brouwerij langs de Columbia River gevonden in Cascade Locks, vlakbij de Bridge of the Gods, een stalen brug tussen Oregon en Washington uit 1926, waar veel Indianen hun spullen zitten te verkopen, met name veel vis. Lekker gegeten aan een tafel met een ander stel uit Portland. Veel vragen over onze reis gekregen en leuk zitten te praten. Daarna naar Gresham, waar we enthousiast werden ontvangen. We waren weer "thuis". Ik weet niet wanneer en of er nog een verhaaltje komt, maar dat zien we nog wel. Anders alvast bedankt voor het lezen en reageren op al mijn onzin. Foto's volgen nog!

• 28 Juni 2019 - 16:30

Marijke:

Was erg leuk jullie te volgen op jullie prachtige rondreis! Bedankt voor de mooie verhalen en foto’s! Fijn dat jullie nu nog een dikke week bij familie logeren, en daar vast nog mooie dagen zullen beleven!! Geniet ervan

• 28 Juni 2019 - 16:40

Anneke:

Het was leuk om jullie te kunnen volgen. Veel plezier bij de familie.

• 28 Juni 2019 - 17:53

Annemieke En Paul :

Ik stel door dat je thuis gewoon door gaat met ons entertainen met elke dag een verhaaltje. Maar is misschien niet zo spannend haha. Veel plezier bij de familie. Liefs Annemieke en Paul

• 30 Juni 2019 - 13:59

Anneke Van Seggelen:

Ik wens jullie nog veel plezier bij en met de familie!
    Ik heb (mee-) genoten van jullie rondreis!