30 juni 2019 - Reisverslag uit Gresham, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu 30 juni 2019 - Reisverslag uit Gresham, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu

30 juni 2019

Door: Geurtjan

Blijf op de hoogte en volg Geurtjan

30 Juni 2019 | Verenigde Staten, Gresham

Zo, toch nog even een verslagje van vandaag. Het weer was goed, met behoorlijk veel zon en een max. temperatuur van 27 graden. Tijd om een bezoek te brengen aan de Mount Hood. Dat is vanuit Gresham 5 kwartier tot 1 1/2 uur rijden. We waren er om kwart over 12 en de parkeerplaats was propvol met veel mensen met ski's. We hebben eerst maar een lunch in de Timberline Lodge gedaan. Daarna richting stoeltjeslift, waar we zagen dat de laatste mogelijkheid om naar boven te gaan om 14:00 uur was. Het was inmiddels 13:35 uur, dus dat was precies op tijd! Prijs viel mee met $16 p.p. voor het eerste deel. 2e Deel was nog hoger, maar dat leek alleen voor skiers te zijn, die vanaf daar naar beneden konden gaan. Niet voor ons weg gelegd. Het was al pittig genoeg, zeker met hoogtevrees, zoals Willemien heeft. In ieder geval kwamen we bij de sneeuw uit met flink uitzicht. Wel opkomende bewolking en niet warm boven! Bij de Lodge was het nog 15 graden, maar boven!!?? Brrr. Na drie kwartier hadden we het wel gezien en gingen we naar beneden. Dat was nog veel enger, maar ja: lopen was geen optie. Onderaan werden we onthaald als de koning en koningin. Wat bleek? We waren de laatste reizigers en de deuren gingen achter ons dicht! Vooraf werd er gezegd, dat we tijd zat hadden boven en gaf men geen tijd aan, wanneer het laatste ritje zou zijn. We hadden dus veel geluk!! Daarna nog naar Trillium Lake gereden voor foto's met Mount Hood op de achtergrond. Het was superdruk daar met veel mensen aan de barbecue en met kano's enz. Toeristisch uitje voor de Amerikanen op zaterdag. Paar foto's gemaakt, maar de wolken begonnen te overheersen, helaas! Daar vielen de eerste druppels al! Terug naar Gresham dus. Verder naar beneden werd het weer steeds beter. "Thuis" 27 graden en volop zon. Wat een invloed heeft zo'n berg dan. Misschien volgt er nog wel een keer een verhaaltje en nu hopelijk nog wat foto's

• 30 Juni 2019 - 18:29

Annemieke En Paul :

Wat een klimaat verschillen op zo'n kleine afstand!

• 01 Juli 2019 - 03:06

Anneke:

Nog een beetje wintersport gevoel daarboven, mooie berg/vulkaan. De stoeltjeslift ging wel vroeg dicht. Mazzel dat jullie nog mee konden.