22 mei 2019 - Reisverslag uit Fortuna, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu 22 mei 2019 - Reisverslag uit Fortuna, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu

22 mei 2019

Door: Geurtjan

Blijf op de hoogte en volg Geurtjan

22 Mei 2019 | Verenigde Staten, Fortuna

Hallo allemaal,
Het verhaal van vandaag begint met de onrustige overnachting in Crescent City. Het voordelige hotel met de zeer ruime kamer bleek wandjes en plafonds te hebben van gewapend karton. Zeer gehorig en continu geluid van waarschijnlijk een vuurtoren, dat klonk als de in-gesprek-toon van een telefoon, om de paar minuten. Verder heftige regen kletterend op het raam. Kortom, matig geslapen. Ontbijt was eenvoudig, maar genoeg en voor lunch wat meegenomen. Om 8:45 vertrokken in de regen verder langs de kust via Highway 101. Weer door een deel van Redwood National Park gereden. Weer erg indrukwekkend en als mens voel je je erg nietig tussen die enorme bomen. Ook bij de grootste boom van het park geweest, waarbij het niet meer regende gelukkig. Groots! Daarna bij de Klamath River Overlook afgeslagen op een heel smal weggetje naar boven voor een spectaculair uitzicht op de plek, waar de rivier in de Oceaan stroomt. Bekend punt voor het spotten van walvissen, maar niet toen wij er vandaag waren. Buien en wazig uitzicht. Geen walvissen, of zeeleeuwen dus helaas. Verder dan maar. Stukje verder de afslag genomen bij de Californian Coastal Trail naar Fern Canyon, wat ik vooraf ook al van plan was. We moesten een dagpas kopen van 7 dollar, ja ja met korting dankzij de iets oudere passagier! Had vooraf niet geweten, dat ik zo blij kon worden van een 4x4!!! Wat een pad, van 8 mijl langs de kust rijdend door kuilen, grid, modder en zelfs door een behoorlijk diepe rivier gereden, waarna stijl omhoog er weer uit. Een erg spannende belevenis, maar de auto is geweldig. Daarna een mooie ruige Canyon bekeken na een klein stukje lopen door een ware wildernis. Daarna terug en nog wat foto's gemaakt bij de doorwaad-plaats en verder richting hotel in Fortuna. Afstand bleek veel korter dan verwacht. Foutje in de berekening vooraf. Hotel bleek wat afgelegen en wat vergane glorie, maar moet kunnen voor 1 nacht. Hotels in omgeving waren duurder en niet beter, dus..... Eten op loopafstand bij een bierbrouwerij. Dat was geweldig: heerlijk bier op, wat ik graag naar huis had meegenomen in een vat. 9,95 dollar voor een bescheiden glaasje, 6 maanden in Whiskey vat gerijpt van 2018. Gelukkig 1 glaasje, want 12,7 % alcohol merkte je goed, zeker na al een andere geproefd te hebben van ruim 9 %. Kortom: Genieten en ook van het eten en bovenal de sfeer, die fantastisch was. Erg Amerikaans met veel baardmannetjes en veel gepraat ( luid! ) Het zou voor herhaling vatbaar zijn, ware het niet, dat we morgen verder moeten en dan richting San Francisco voor een aantal overnachtingen in Berkeley in een B&B zonder B(reakfest) Hoe dan ook: deze bijzondere dag kunnen ze ons niet meer afnemen.

• 22 Mei 2019 - 05:33

Alfred Schipper:

Wat een tegenslag: slecht kunnen slapen, moeilijk begaanbare weg. Je moet er maar zin in hebben.
    Kortom veel plezier verder en blijven genieten. Dan genieten wij op afstand mee. Dank voor het reisverslag en via facebook voor de foto's. Groetjes, Alfred

• 22 Mei 2019 - 06:48

Annemieke En Paul :

Het lijkt wel een televisie programma, aar een belevenis. En dan ook nog zulk heerlijk bier. Paul is ook gek op barrel aged bier.

Nu ga ik kijken of willemien foto s heeft geplaatst van deze spectaculaire dag.

Groetjes Annemieke en Paul