27 juni 2019 - Reisverslag uit Dufur, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu 27 juni 2019 - Reisverslag uit Dufur, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu

27 juni 2019

Door: Geurtjan

Blijf op de hoogte en volg Geurtjan

27 Juni 2019 | Verenigde Staten, Dufur

Vandaag weer een en ander beleefd. Om te beginnen het ontbijt in het Balch hotel. We gingen naar beneden met de verwachting een uitgebreid ontbijt te treffen, zoals in recensies vermeld was. Dat viel niet mee, want er stond heet water voor thee en koffie. Verder niets. Maar er kwam iemand de keuken uit met de vraag wat we wilden hebben: Yoghurt met zemelen eerst? Nee, laat u maar. Misschien heeft u toast? Ja hoor, maar dat was normaal gesproken de volgende ronde. Okay, doet u dat dan maar met sap a.u.b. Duurde even en daar kwam het aan. Bord met ei, spek, boter en 2 dunne, heel kleine sneetjes van soort stokbrood uit de toaster. Smaakte prima, alleen niet genoeg voor mij. Gelukkig konden we nog meer toast krijgen, maar wilden we dan 1, of 2 sneetjes? Ha, ha, weer een belevenis!!! Ondertussen waren er 2 van de muzikanten, die gisteravond met z'n zessen zaten te spelen, beneden gekomen en kregen het ontbijt buiten in een klein zonnetje, waar ze ook weer gingen spelen op de banjo en gitaar. Niet warm, want wij vertrokken op 63 graden. Een erg bijzonder hotel kortom! Niet ver rijden naar het "Overlook Hotel" uit de Shining, nu genoemd Timberline Lodge. Vaal, oud houten gebouw op 1800 meter hoogte, halverwege de Mount Hood. Deze oude vulkaan is ruim 3400 meter hoog. Toch erg bijzondere plek, maar Jack Torrance uit de film niet gezien, gelukkig! Buiten was wel bijpassend weer, veel regen, onweer en hagel. We konden niet met de stoeltjeslift naar boven, veel te slecht. Misschien doen we morgen nog een poging. Het Best Western hotel, waar we zitten, is geweldig. Grote kamer met spa bad en aparte douchehoek enz. Gegeten bij de buren hier, en wel een brouwerij. met heerlijk eten en fantastische sfeer. Morgen de laatste rondreis dag met eerst Mount Hood-poging en daarna via Columbia River Gorge met watervallen, terug naar de familie in Gresham. We hebben nu al ruim 11.000 km gereden, maar hopelijk komen er nog wat bij i.v.m. dagje Whale-watching en een paar dagen Portland.

• 27 Juni 2019 - 05:24

Annemieke En Paul :

Nog even en dan ga ik jullie verhaaltje missen elke ochtend. Ik verheug me er elke keer op.
    Dus......Ik kijk uit naar jullie belevenissen van morgen. Liefs Annemieke