26 juni 2019 - Reisverslag uit Dufur, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu 26 juni 2019 - Reisverslag uit Dufur, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu

26 juni 2019

Door: Geurtjan

Blijf op de hoogte en volg Geurtjan

26 Juni 2019 | Verenigde Staten, Dufur

Zo, we zijn vrijwel aan het eind van onze rondreis. vandaag was een heel aparte dag. We begonnen vanmorgen met het ontbijt, dat ruim 2 mijl van onze Inn was verwijderd bij Apple Peddler. Daar hebben we aan het begin van de reis goed gegeten in Crescent City aan de kust. Dat was dus heel hoopvol voor het ontbijt, dat via onze overnachtingsplek werd aangeboden en voor $2 extra per persoon, had je alle keuze. Fout dus! Het ontbijt was prima, wat we hadden uitgekozen, maar de rekening was een iets ander verhaal. Namelijk $24,40 zonder tip, maar met $4 korting. Ha, Ha, foutje bedankt, maar nog nooit zo'n uitgebreid ontbijt genoten. Daarna richting Dufur, vlakbij de Mount Hood. Onderweg nog een mooie waterval bekeken, de White River Falls en toen door naar het hotel, waar we veel te vroeg waren, nl. half 2. Maar we konden al inchecken. Het is een speciaal boutique hotel uit 1907. De kamer is klein, maar met eigen badkamer en ontbijt. Bovendien heeft het een eigen restaurant en we kregen de vraag, of dat ons wat leek. Tuurlijk, want dichtbij zat hoogst waarschijnlijk niets. Vanmiddag nog even een stuk gereden richting de Columbia river Gorge en in The Dalles bij een Winery een proeverijtje gedaan. Toen verder naar de gorge, maar helaas vaak met regen. Maar wel fraai, want de Columbia River is een erg brede stroom en met flinke rotswanden via de Oregon Historic Scenic Highway te bekijken en te rijden. Mooie uitzichten! Daarna terug naar hotel voor diner. Dat was een bizarre gebeurtenis!!!!! Kostbaar grapje en zonder iets van aardappelen, handig voor een diabeet. Zwarte bonensoep met paar dunne sneetjes brood en als hoofdgerecht zalm (2 kleine stukjes) met sla. Het ene bord was nog niet leeg, of het volgende stond er al. Bij de laatste hap zalm kwam de vraag al, of we nog dessert wilden? Ja, doet u maar, dan kwamen er nog wat koolhydraten binnen. Gelukkig hadden we een flesje wijn, dan konden we nog wat rekken. Binnen een uurtje was het ruimschoots klaar en waren we 100 Dollar armer. Misschien zo nog een frietkot zoeken, ha, ha, geintje!!! Morgen richting Mount Hood. We begonnen vanochtend met 15 graden en hebben een max. temp van 24 graden gezien.

• 26 Juni 2019 - 04:02

Anneke:

Die temperaturen klinken lekker hier net bijgekomen van 35 gr gisteren vandaag beter 23 gr maar eind van de week wordt het weer 30 gr. Dat eten in restaurants wordt je ook zat lijkt mij. Maar misschien houden jullie ervan. Nog veel plezier met de laatste periode in de USA.

• 26 Juni 2019 - 05:59

Annemieke En Paul :

Dat was een dure eetdagboek jongens. Ook weer wat geleerd