25 juni 2019 - Reisverslag uit Prineville, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu 25 juni 2019 - Reisverslag uit Prineville, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu

25 juni 2019

Door: Geurtjan

Blijf op de hoogte en volg Geurtjan

25 Juni 2019 | Verenigde Staten, Prineville

Ik ga proberen een verhaaltje er op te krijgen, want internet is slecht. Na een goed ontbijt vanmorgen vertrokken uit Boise. Eerst tanken en gelijk de highway op , waar 80 mijl p/u was toegestaan. Dat ging dus vlot in het begin met Nederlandse snelheden. Na een 80 mijl gereden te hebben, moesten we eraf en verder binnendoor. Gelukkig heel rustige wegen, dus ging prima. We waren om een uur of 1 bij de afslag naar John Day Fossil Beds bij Sheeprock. Daar is een Visitor Centre, waar we even gekeken hebben. Aardig ingericht met uitleg, wat er hier vroeger allemaal leefde aan dieren. Inclusief wat geluiden kwam dat aardig over, zeker voor kinderen. Maar daar kwamen we niet voor, dus stukje verder de afslag naar een voormalige woning van een boeren familie, die zich begin 1900 bezighield met schapen. grappig om iets van te zien, maar de grote woning is alleen in de weekenden open. Dus gauw verder naar het 2e deel van de Fossil Beds: de Painted Hills. Fantastisch mooi. Heuvels met kleuren, die van oranje naar bruin en beige in elkaar overliepen. Een klein gebied, maar heel bijzonder. En bekend van "Wie is de Mol"van 2017. De eigenaar van de brouwerij in Mitchell wist al te vertellen, dat er sinds die tijd veel Nederlanders komen, om het gebied te bezoeken. Het is dan ook zeker de moeite waard. We zijn trouwens vandaag weer terug gegaan naar Portland/Pacific tijd, dus hadden we 1 uur langer vandaag. We overnachten in Prineville in een Inn. Het sfeertje, dat hier hangt is van tientallen jaren terug en opoe, die dit runt ook, maar inclusief Parkinson en veel humor. We kregen de sleutel van de kamer, maar na veel geworstel, konden we niet binnenkomen. Opoe erbij gehaald, maar het ging ook niet, totdat ze bedacht, dat het de verf nog wel kon zijn en al duwend konden we naar binnen. Erg bijzonder dus met ouderwetse inrichting!. Gegeten bij een brouwerij in de plaats en weer lekker en voordelig. morgen kunnen we beperkt ontbijt krijgen in een tent 2 mijl verderop, gratis op naam van onze Inn, of voor $2 per persoon extra met alle keuze. Dat zal het worden. Daarna richting Dufur, waar we een bijzonder hotel hebben met wederom een zeer oud interieur en sfeer. We zullen zien, of we die kamer wel makkelijk kunnen binnen komen.

• 25 Juni 2019 - 05:22

Annemieke En Paul :

Mooie paintet hills. De motor, daar mag Paul zich over ontfermen

• 25 Juni 2019 - 09:56

Anneke:

Dat ziet er weer prachtig uit en lekker rustig ook.
    Leuke boerderijen en huizen.

• 25 Juni 2019 - 16:14

Rick:

Chique laadpunt voor je elektro-hok!