23 juni 2019 - Reisverslag uit Twin Falls, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu 23 juni 2019 - Reisverslag uit Twin Falls, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu

23 juni 2019

Door: Geurtjan

Blijf op de hoogte en volg Geurtjan

23 Juni 2019 | Verenigde Staten, Twin Falls

Laten we maar beginnen met het weer ditmaal: Vanmorgen opgestaan met lichte sneeuwval buiten en een temperatuur van 0 graden!!! Hotel was zonder ontbijt, dus zelf wat in elkaar geflanst en vertrokken. De eerste 60 a 70 km sneeuw onderweg. Daarna knapte het langzaam op en toen we bij Craters of the Moon waren, was het droog, helder, maar slechts 18 graden. Het is een vreemd park, want ik kan moeilijk zeggen, dat het mooi is. Het is een gebied van liefst 187000 km2 op zo'n 1800 meter hoogte. Craters of the Moon bestaat uit een vulkanisch landschap met voormalige lavastromen en andere vulkanische elementen zoals lavagrotten en kraters. De NASA trainde lange tijd astronauten in het Craters of the Moon Lava Field. Er werd namelijk aangenomen dat het maanlandschap er ongeveer zo uit zou zien. Dankzij het Apollo-programma bezochten Amerikaanse astronauten in 1969 voor het eerst de maan. Ze stelden vast dat het oppervlak van de maan niet veel op dit deel van Idaho lijkt.
Het is een grauw, wat saai landschap met de mooie Inferno Cone: Pittige zwarte heuvel met mooi uitzicht. Ook leuk vonden we de miniatuurvulkaan, de Snowcone. Hierna richting het hotel in Twin Falls. De temperatuur was inmiddels 22 graden: verschil met vanmorgen was groot! Lekker eten bij een van de beste wokrestaurants van de VS. Morgen proberen, of we 1 van de 2 watervallen nog kunnen bekijken, voor we naar Boise rijden.

• 23 Juni 2019 - 06:00

Annemieke En Paul :

Alweer sneeuw. Ik hou ervan. Wij krijgen hier in Nederland een hittegolf. Nee is geen geintje!

• 23 Juni 2019 - 14:45

Anneke:

Nou alle soorten weer hebben jullie daar. Hier is het warm en wordt nog warmer van de week.
    Het landschap bij jullie is toch mooi hoor een beetje onaards. Nog even genieten daar en leuk dat we jullie verhalen mogen lezen, groetjes