22 juni 2019 - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu 22 juni 2019 - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu

22 juni 2019

Door: Geurtjan

Blijf op de hoogte en volg Geurtjan

22 Juni 2019 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Zo, er staan weer foto's op van 20 en 21 juni.
Vanmorgen weggegaan uit onze B&B. Ruim 1 uur rijden naar ingang park en onderweg, vanwege de drukte, besloten eerst naar Old Faithfull te rijden en daarna naar de Canyon. Stuk gelopen naar andere geisers en warmwaterbronnen van 4 km. Het was koud! Maar we hadden geluk, want toen we bij de Castle Geyser aan kwamen lopen, hoorden we al gerommel en zagen we al veel stoom. Uitbarsting! Dit gebeurt zo'n 2x per dag!! Prachtig en duurt lang ook nog, zeker 10 a 15 minuten. Door naar einde van pad via allerlei andere bronnen en soms actieve geisers naar ons doel: de Morning Glory Pool. Prachtig mooi weer!. Viel 9 jaar geleden nl. erg tegen, omdat de mooie felblauwe kleur vrijwel weg was. Dit was te danken aan het domme volk, dat allerlei rotzooi in de bron had gegooid. Ze hebben de pool tussentijds gereinigd en met borden wordt er gewaarschuwd geen munten, of troep in te gooien. Het lijkt te werken gelukkig! Daarna terug naar auto met veel stops ondertussen en foto's. Dan met auto naar Canyon, waarbij het ondertussen 31 graden was geworden! Fahrenheit!! Dat is min 0,6 en veel hagel erbij!! De Canyon met gele wanden, grote watervallen en grote diepte, is echt prachtig! Hier komt de naam Yellowstone vandaan. Zelfs in de sneeuw en hagel zeer indrukwekkend. Na veel stops, soms langdurig, door bizons en herten, zijn we naar West Yellowstone gereden voor de overnachting. Ziet er netjes uit hier. Morgen verre rit via Craters of the Moon, naar het westen, nl. Twin Falls.

• 22 Juni 2019 - 05:52

Annemieke En Paul :

Prachtig verhaal. Wat blijft jullie reis mooi

• 22 Juni 2019 - 18:57

Anneke:

Dan moet je het maar warm krijgen van al dat moois en hete bronnen. Wat een geweldige mooie plek.