17 juni 2019 - Reisverslag uit Driggs, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu 17 juni 2019 - Reisverslag uit Driggs, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu

17 juni 2019

Door: Geurtjan

Blijf op de hoogte en volg Geurtjan

17 Juni 2019 | Verenigde Staten, Driggs

Na een goede nacht in Vernal en een prima ontbijt, zijn we vanmorgen om 9 uur weggegaan. Eerst nog weer even tanken en de autoruiten schoon gemaakt. Dat is bijna dagelijks ritueel. Toen richting Teton National Park. Echter na een tijd rijden, kwamen we in wild-west taferelen terecht. Het verkeer moest stoppen van beide kanten, want er liepen honderden koeien met kalfjes over en langs de weg. Daaromheen veel cowboys op paarden, en honden, die er omheen liepen om een en ander bij te sturen. Wat een geweldige belevenis. Heel geleidelijk, wanneer het beestenspul genoeg aan de kant liep, kon er een auto langs. Dat heeft al met al wel even geduurd, voor we er voorbij waren. Maar we hadden dit niet willen missen. Na deze happening verder om via Jackson (leuk stadje), het Teton Nat. Park in te gaan. Dit park is vernoemd naar de Grand Teton berg, met 4197 meter. Het park heeft een oppervlakte van 1255 km2 en is dus best groot. Je rijdt dan ook tientallen kilometers langs een prachtige bergketen met sneeuwtoppen. Er zijn ook veel meren en een stuwmeer, nl. Jackson Lake. Het is een indrukwekkend berggebied met veel dieren. We hebben herten gezien, eekhoorntjes en een kudde bizons. Geen beren, adelaars, wolven, of ander wild spul. Je kunt ook niet alles hebben. Wel mooi weer, hoewel het bij vertrek vanmorgen maar 12 graden was, maar zonnig. In Teton liep het op tot 24 graden, maar toen we naar Driggs reden werd het flink bewolkt en begon het later flink te onweren. Half 6 weer droog en 20 graden . Driggs bleek een B&B te zijn, wat gewoon een kamer op een boerderij is met veel honden en een kat. Als ik het vooraf allemaal had geweten, had ik dit niet geboekt. Maar gelukkig voor 1 nacht met wel een spabad, maar denk niet dat ik er gebruik van maak. Morgen de eerste dag door Yellowstone.

• 17 Juni 2019 - 04:51

Rick:

Puik gebiedje hoor! Lijkt het Weerwater wel met de skyline daarachter, bijna net zo mooi! ;-)

• 17 Juni 2019 - 05:15

Annemieke En Paul :

Dat lijkt me ook een geweldige belevenis, die koeien. Ik heb trouwens het onkruid voor jullie auto maar even weggehaald. Het tierde welig. Beetje duidelijk te zien dat die auto lang niet van die plek is geweest. In Almere alles onder controle dus. Veel plezier tussen al die 'wilde'dieren

• 17 Juni 2019 - 17:04

Anneke:

Wat een leuk oponthoud met echte cowboys. Andere dieren zien jullie misschien nog wel in Yellowstone. Heel gaaf allemaal.