15 juni 2019 - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu 15 juni 2019 - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu

15 juni 2019

Blijf op de hoogte en volg Geurtjan

15 Juni 2019 | Verenigde Staten, Vernal

Zo, vandaag zijn we uit Moab vertrokken richting het noorden, nl. Vernal in Utah. We zijn gestart met een temperatuur van 25 graden en dat is de hele dag zo gebleven. Weliswaar 365 km gereden, maar naar het noorden, dus niet verwonderlijk dat het niet warmer werd. Het raakte wel steeds meer bewolkt en we hebben ook wat onweer gezien en gehoord. Afgezien van een route, die aardig binnendoor ging en een pas van 2800 meter hoog, was het een mooi, maar geen spectaculair landschap. Vlakbij onze bestemming voor vandaag, begon het oliepeil-lampje te branden. Gestopt bij een garage, waar we super vriendelijk werden ontvangen en met de vraag of we al geluncht hadden. Dat hadden we, en de auto werd snel na gekeken. Oliepeil in orde, maar het zou een lampje kunnen zijn, doordat met b.v. tanken de motor draaiend werd gehouden. Nooit gedaan, maar probleempje is verholpen. Door naar hotel: goedkoop, maar netjes en we konden al inchecken, ondanks dat we 3 kwartier te vroeg waren. Daarna naar Dinosaur Nat. Monument. Dat is een plek, waar veel resten van vooral dino's zijn gevonden. Er is een heel gebouw omheen gezet, waar een wand in zit, die schuin omhoog loopt. Hierin zitten veel botten en afdrukken van die reuzen en er staat een vrijwel compleet geraamte van een dino. Best uniek wat daarvan over is gebleven. We hadden het allemaal binnen een uurtje wel bekeken. Toen we terug reden was er wel een flinke bui gevallen, die we trouwens al hadden gezien in de verte. Even naar de walmart en daarna eten bij een moderne brouwerij in Vernal. Heerlijke biertjes en goed gegeten. Lekker chocolade toetje na, want je bent jarig, of je bent het niet en nu in hotel voor de klets van vandaag. Ze hadden trouwens geen T-rex gevonden hier, maar ik heb toch een verjaardagskus gekregen van een knuffeldino. Dit was niet Willemien, want die heeft de foto gemaakt. Morgen ook weer een kalme dag, maar daarna begint het met Teton en Yellowstone, dus!! Overigens iedereen bedankt voor felicitaties en ik heb nog even overwogen iedereen uit te nodigen vandaag, maar heb er vanaf gezien. Niet vanwege de reiskosten, maar wel vanwege het lastig meenemen van alle cadeaus naar huis.

• 15 Juni 2019 - 04:01

Anneke:

Nog gefeliciteerd met je verjaardag op deze fossiele plek! Is deze verjaardag is het meest verre van thuis? Scheelt weer gebak en koffie schenken haha. Veel plezier

• 15 Juni 2019 - 06:47

Annemieke En Paul :

En wéér bier Paul! Geurt Jan gaat je inhalen qua aantal verschillende biertjes

• 15 Juni 2019 - 07:43

Alfred:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En veel plezier nog op jullie reis.