24 juni 2019 - Reisverslag uit Boise, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu 24 juni 2019 - Reisverslag uit Boise, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu

24 juni 2019

Door: Geurtjan

Blijf op de hoogte en volg Geurtjan

24 Juni 2019 | Verenigde Staten, Boise

Goede dag allemaal,
Leuk, dat jullie het verhaal van vandaag weer lezen. Het was toen we opstonden om 7.30 uur 12 graden. Dus begonnen met een inmiddels vast ritueel: Mailtjes en nieuws kijken, douchen, aankleden en richting ontbijt. Dat laatste viel tegen, want er was niet veel meer, nadat de 12 Japanners waren geweest, die gisteren net voor ons binnenkwamen. Flinke eters en er werd niet veel aangevuld. Degene, die dat moest doen, was ook geschrokken waarschijnlijk!
Goed, je bent in Twin Falls, dus wat doe je dan: precies!, naar de watervallen. De eerste heette Shoshone Falls en zijn in de Snake River. Er zijn vast mooiere in de wereld te vinden, als Niagara, of Victoria, maar daar ben ik nooit geweest. Ik heb mijn hele leven nog niet zulke mooie watervallen gezien. Heel erg groots en de zon zorgde voor een dubbele regenboog! 27 meter breed en 63 meter hoog en vaak de Niagara van het westen genoemd. Daarna door naar een andere waterval, dachten we, maar nadat we $5 hadden betaald en een grindpad hadden gereden, kwamen we bij een meer en vissen kwekerij uit langs dezelfde Snake River. Veel watervalletjes in de verte , maar dat stelde niets meer voor na de eerste. Wel gelukkig nog een aantal pelikanen gezien, snelle vogeltjes en lastig goed op de foto te krijgen. Of ze wilden niet op de foto! Daarna richting Boise, de hoofdstad van Idaho. Dat ging vlot op de Highway met 80 mijl p/u. Een stuk ervoor nog een afslag genomen naar een Winery. Daar werden we enthousiast ontvangen met veel vragen en toen zij (Beth) hoorde, dat we uit Holland kwamen, begon het pas echt! Pa moest erbij komen, want hij had Nederlandse voorouders. Dus werd hij van de tractor geplukt. Nog meer vragen en ondertussen maar proeven. En niet zoals in Californie betalen om heel kleine beetjes te proeven, nee gratis proeven en dat waren toch gauw 7 a 8 verschillende. Niet alles lekker, maar veel wel! Pa, die er inmiddels bij was gekomen, was de oprichter geweest van het bedrijf in 1998. Het was een super leuke ervaring en na wat flessen gekocht te hebben, weer verder gegaan. Maar niet nadat we van pa een fles cadeau hadden gekregen, omdat we per slot van rekening "relatives "waren!!!!!!! In Boise aangekomen, wist Stomme Tom het niet precies en via telefoon en google werkte het helemaal niet. Vliegveld uitgebreid gezien van Boise, waar het hotel later dichtbij bleek te liggen. Toch gevonden! Toen naar 1 van de ongeveer 20 brouwerijen gezocht, om te eten. Was weer lekker hoor en de biertjes trouwens ook. Klaar voor $39, maar wel een tip van 20%. Is heel normaal hier, hoor. Nu beetje schrijven en zo proberen weer wat foto's erbij te plaatsen. Morgen naar Oregon, via John Day Fossil Beds, bekend misschien nog van "Wie is de mol" van paar jaar terug. Wordt lastig te vinden allemaal, maar we zullen het proberen!

• 24 Juni 2019 - 05:52

Annemieke En Paul :

Wat een heerlijk verhaal over de winery. Paul en ik hebben óók een keer zo'n leuke ervaring gehad, maar dan in Duitsland (Ja duh) hoor ik jullie denke, waar anders. Anyway, dat bleek een man van adel te zijn. Nog steeds wonende in zijn kasteel, met zijn 40 jaar jongere vrouw en zijn zoon van 10. O ja die baron( of zoiets) was zelf al 80 ofzo. En Paul heeft toen 12 flessen kersenwijn gekocht. Zijn favoriete wijn geworden. Maar hij kan hem nergens meer vinden. Soms heb je zulke geweldige ervaringen in een winery.
    Liefs Annemieke

• 24 Juni 2019 - 05:59

Rick:

Da's ome Bill Ringert! Achter-kleinzoon van Omke Ritsema, die weer de zoon was van Betsie de Vries. Toch leuk dat je via Betsie nog een flesje wijn aangeboden krijgt, gekke Betsie.

Mooi waterpartijtje overigens, toch net een ietsiepietsie indrukwekkender dan de watervallen van Coo!