14 juni 2019 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu 14 juni 2019 - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Geurtjan Hemert - WaarBenJij.nu

14 juni 2019

Door: Geurtjan

Blijf op de hoogte en volg Geurtjan

14 Juni 2019 | Verenigde Staten, Moab

Vanochtend wat later opgestaan en uitgebreid genoten van een prima ontbijt. Nergens beter ontbijt gekregen dan hier. Kaas, worst, jam, zonder hagelslag, maar wel met ei, broodjes enz. Daarna nog even het stadje Moab ingegaan en bij wat winkels gekeken. 1 ervan was compleet gevuld met alleen maar T-shirts in alle mogelijke kleuren en de wanden rondom erboven waren vol behangen met allerlei mogelijke afbeeldingen, meestal iets met Moab erop. Je kon dan kiezen welke afbeelding je op een T-shirt wilde hebben, waarna het met 2 minuten klaar zou zijn! Paar winkeltjes verder een dirt -T-shirt shop met vrijwel alle shirts in rood-bruine kleur, dat op natuurlijke wijze was gedaan d.m.v. het rood-bruine zand van de rotsen rondom Moab. Met verschillende mogelijkheden voor een afbeelding. Toen werd het tijd om terug te gaan richting onze Inn ivm de komende boottocht. Dat was geen 10 minuten rijden naar een afslag met groot gebouw langs de Colorado. Kaartjes gekregen en kwartiertje wachten tot vertrek. Gelukkig met dak boven boot, maar verder wel open. We begonnen vanmorgen nl. al met 28 graden en het is tot 40 graden opgelopen. Paar spetjes vanavond met 1 slagje onweer, maar later weer knap heldere lucht. Nou, eenmaal in de boot genomen, werd in het begin nog rustig aan gedaan met wat uitleg hier en daar. Maar we hadden tot dan de hele dag al rustig aan gedaan, dus afgelopen ermee! En zo barstte ook hier, op iets andere wijze dan gisteren, het geweld los. In het bootje pasten zo'n 40 a 50 personen, maar met 3 motoren was het geheel goed voor een topsnelheid van 75 km per uur!! Dat is wat je noemt een JETBOAT. Met prachtig uitzicht op de rode, soms loodrechte wanden en rotsen, was het heel mooi. Op diverse plaatsen werd gestopt en uitleg dan wel verhaaltjes gedaan. Zo zijn we ook langs het punt gekomen, waar het eind van de film Thelma and Louise is opgenomen. Dit is het punt, waar de 2 met de Ford Thunderbird over de rand rijden. Het heeft volgens de "kapitein" 2 Ford Thunderbird gekost, omdat de eerste auto op de zijkant naar beneden dook en de 2e wel rechtop erin duvelde zoals gepland. Zijn vader is bij de actie betrokken geweest, om de 2 wrakken uit het water te halen, waarbij hij nog de schrik van zijn leven kreeg, omdat er 2 poppen in de auto waren gezet. De film is zo geeindigd, omdat er voor een 2e deel al was bedacht, dat ze de overkant bereikt zouden hebben en het 2e deel daarmee verder kon gaan. Goed, gas er maar weer op en met flink snelle bochten, werd het later, achterop buiten zittend, een aardig natte boel. Ook langs de bochten van het Dead Horse Point State Park gekomen, maar we herkenden het punt niet, waar we gisteren bovenop stonden. Gedraaid en toen vol gas terug naar Moab. Even inhouden voor het enige bootverkeer, dat we tegengekomen zijn: 3 kajaks! Zo hebben we 115 km afgelegd in 3 uur varen. Een ook weer bizarre belevenis. Toen terug richting hotel en even later naar de Moab Brewery om te eten en te genieten van lekkere biertjes. Heerlijk!! Nu weer terug, tijd voor verhaaltje en wat foto's uitzoeken en erbij plaatsen. Morgen hier weer weg richting Vernal verder naar het noorden. Misschien zie ik dan op m'n verjaardag nog een leuke Dino. want we gaan door Dinosaur Nat. Monument. of ik krijg een pootje van T.-rex!

• 14 Juni 2019 - 04:59

Sijtje:

Geurtjan, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een bijzondere dag van, maar dat zal gezien de verhalen niet moeilijk zijn.

• 14 Juni 2019 - 06:50

Annemieke En Paul :

Gefeliciteerd, fijne dag, liefs Annemieke

• 14 Juni 2019 - 14:04

Roel:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag; fijne dag! ☕️